کوهسارکنده

244

کوهسارکنده

کوهسارکنده،(kuhsarkandeh) روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران ایران. کوهسار «کوهسار تجلی نهاد انسانی است ک...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کوهسارکنده

کوهسارکنده

کوهسارکنده،(kuhsarkandeh) روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران ایران.

کوهسار

«کوهسار تجلی نهاد انسانی است که فلسفه زندگانی را تجربه می‌کند از امتداد کوهساران خورشید طلوع می‌کند و در امتداد دیگر غروب کوهسار تجربه یک روز است»

جمعیت

روستای کوهسارکنده در دهستان پی‌رجه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵۲۰ نفر (۱۴۲ خانوار) بوده‌است.

وضعیت جغرافیایی

روستای کوهسارکنده در منطقه هزار جریب نکا قرار دارد و در سه راهی منطقه (لکشا) نرسیده به زرندین علیا، روستای کوهسارکنده طی مسافتی حدود ۶ کیلومتر قرار دارد که فاصله روستا تا شهرستان نکا حدوداً ۱۲ کیلومتر می‌باشد. از غرب به روستای پیله کوه و از شرق به روستای خیرآباد و چلمردی و از شمال به تفرجگاه زیبای روستا و زرندین سفلی و از جنوب به جنگل‌های انبوه و در نهایت به روستاهای سنه کوه و وارمی و سرتا و جناسم ختم می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری روستای کوهسارکنده

منطقه زیبا و جنگلی و سرسبز اطراف روستای کوهسارکنده از تفرجگاه‌های مشهور شهرستان محسوب می‌شود و وجود رودخانه‌ای زیبا در این منطقه و نیز جنگلی سرسبز از درختان گونه خزری، هر ساله پذیرای هزاران مسافر از سایر نقاط است. از زیباترین جاذبه‌های گردشگری روستای کوهسارکنده، آبشار سوتکوه یا آبشار کوهسار و آببندان و دریاچه‌های دیدنی می‌باشد که محصور جنگل است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای کوهسارکنده امامزاده جعفر می‌توان نام برد که به جهت کوهپایه‌ای بودن و درختان آزاد اطراف، منطقه مناسبی برای سیاحت و زیارت به‌شمار می‌رود.

منابع

سایت رسمی روستای کوهسارکنده

سایت رسمی این روستا

خاطرات شما از سفر به کوهسارکنده نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.