قلعه‌سر علیا

177

قلعه‌سر علیا

قلعه‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران ایران و روستای قلعه‌سر در پنج کیلومتری شهرستان نکا در استان مازندران جای گرفته‌...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قلعه‌سر علیا

قلعه‌سر علیا

قلعه‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در استان مازندران ایران و روستای قلعه‌سر در پنج کیلومتری شهرستان نکا در استان مازندران جای گرفته‌است.

  • روستای قلعه سر از دو بخش (علیا و سفلا) یا( بالا و پایین )تشکیل شده است.
  • مردم قسمت سفلا قلعه سر ؛ به علت رانش زمین این منطقه مهاجرت کردن به شهرستان نکا که در آن زمان این قسمت زمین های شالیزاری مردم این منطقه بود.

ازمناطق دیدنی این روستا میتوان به بقعه امامزاده محمود،حمام تاریخی قلعه سر سفلی و جنگل های زیبای اطراف آن با چشم اندازهای طبیعی نام برد.

  • این روستا دارای دو امام زاده به نام های (امام زاده محمود و امام زاده سیده سلیمه ) که از نوادگان امام سجاد (ع) می باشد.
  • اهالی این روستا شیعه دوازده امامی می باشند و بیشتر مردم این روستا از سادات هستند.
  • شغل مردم این روستا کشاورزی ،دامداری ،مرغداری و... می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان پی رجه قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت آن ۲٬۵۰۱نفر(۶۳۰خانوار) بوده‌است. روستای قلعه سر از توابع پی رجه به‌شمار می‌رود از لحاظ جغرافیایی از شمال نزدیک به بریجان وقسمتی به شهر نکا،ازشرق به جامخانه از غرب به زرندین وازجنوب به کوهسارکنده می‌رسد.

  • بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کل قلعه سری ها که در شهر نکا و در روستا قلعه سر هستند ؛نزدیک به۵۰۰۰ نفر هستند.

منابع

خاطرات شما از سفر به قلعه‌سر علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.