گری‌محله

199

گری‌محله

گری محله بندپی شرقی ، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران که درحال حاضر جناب آقای علیرضا اکبرپور گوهری رئیس و آ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گری‌محله

گری‌محله

گری محله بندپی شرقی ، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران که درحال حاضر جناب آقای علیرضا اکبرپور گوهری رئیس و آقایان غلام قاسمی و قاسم اکبرپور گوهری اعضای شورای اسلامی آن می باشند. دهیار روستا آقای صادق اکبرپور گوهری می باشند.

جمعیت

این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر (۴۶خانوار) بوده‌است.

این روستا از شمال به روستای تشون - از شمال شرق به روستای پوستکلاه - از شمال غرب به روستای فلکا از جنوب به روستای پایین گنجکلا و از جنوب شرق به روستای تهمتهن‌کلا متصل می‌باشد

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد

غالب ساکنین محل از طایفه گوهری می باشند و مابقی نیز معمولا پس از ازدواج در این روستا ماندگارشده اند ازجمله خانواده های همایونی(فرزندان مرحوم مشهدی فضل الله همایونی ملقب به مشتی فضلا) خانواده های قاسمی(فرزندان و نوه های مرحوم روح الله قاسمی ملقب به مش لیا)، خانواده های ذوالفقاری (فرزندان مرحوم مشهدی مهرعلی ذولفقارزاده عرب ملقب به مشتی میرلی) خانواده های تنکابنی(فرزندان و نوه های مرحوم مشهدی حیدر تنکابنی ملقب به دداش)


تنها اثر تاریخی این محل را می‌توان قلعه تپه واقع در غرب این روستا دانست که ظاهرا شاه‌نشین بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به گری‌محله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.