کهنه رودپشت

310

کهنه رودپشت

کهنه رودپشت، روستایی از توابع بخش رودبنه شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است. این روستا جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی دارد. از جمله تالاب آ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کهنه رودپشت

کهنه رودپشت

کهنه رودپشت، روستایی از توابع بخش رودبنه شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است. این روستا جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی دارد. از جمله تالاب آن که گونه های مختلف درختان‌و گیاهان را در بر دارد و زیستگاه پرندگان وحشی در فصول سرد سال است. همچنین مردمانی بافرهنگ و صمیمی و مهربان در این روستای زیبا زندگی می کنند.این روستا از گذشته هم بوده.در زمان گذشته مردم این روستا فقط در یک مکان زندگی می کردند.بعد با امدن ویرسی به نام وبا مردم شهر از انجا کوچ کردند و به صورت پراکنده مستقل شدند.

جمعیت

این روستا در دهستان رودبنه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر (۱۳۲ خانوار) بوده‌است. این روستا در بین روستاهای شرفشاده، شیخ علی کلایه و کچلام قرار گرفته است. محصول اصلی آن کشاورزی و برنجکاری است. تالاب کهنه رودپشت زیستگاه پرندگان مهاجر نظیر مرغابی، خوتکا، چنگر، غاز و ... درفصلهای پاییز و زمستان است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به کهنه رودپشت نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.