حسن بکنده

388

حسن بکنده

حسن بکنده، روستایی از توابع بخش رودبنه شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است. مردم این روستا از قوم لک می‌باشند و به لهجه ای از زبان لکی صحبت می‌کن...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای حسن بکنده

حسن بکنده

حسن بکنده، روستایی از توابع بخش رودبنه شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است. مردم این روستا از قوم لک می‌باشند و به لهجه ای از زبان لکی صحبت می‌کنند. این قوم برای محافظت از مرزها و همچنین جدا کردن ایلات از یکدیگر به نواحی شمالی کشور از جمله گیلان کوچ داده شده‌اند. این روستا بر پایه قوم لک تشکیل شده‌است. لک ها افرادی غیور و میهمان نواز می‌باشند و مردم حسن بکنده ریشه در ایل جلالوند دارند که یکی از ایلات قوم لک در زاگرس است.

جمعیت

این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر لنگرود و ۱۲ کیلومتری شهر چمخاله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۹ نفر (۱۸۳خانوار) بوده‌است.

محصولات

برنج، ماهی، هندوانه دام وطیور و مرکبات مهمتری محصول حسن بکنده ماهی بوده چنانچه در سطح استان شناخته شده می‌باشد؛ و پس ازان برنج قرار دارد و در سال‌های اخیر کشت هندوانه رشد چشم‌گیری داشته‌است.

آب و هوا

آب و هوای حسن بکنده مانند دیگر نقاط گیلان از نوع اب و هوای معتدل مدیترانه‌ای با رطوبت کمی بیشتر می‌باشد. دربعضی از سال‌ها، چنانچه توده هوای سرد شمال، این ناحیه را تحت تأثیر قرار دهد، نظم واعتدال چند ساله به هم خورده و شدت سرما، زیاد می‌شود. همچنین این محل یکی از پر بارش‌ترین مناطق در کشور است و هم رده بندر انزلی و بندر کیاشهر از نظر بارش باران قرار دارد.


منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به حسن بکنده نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.