پاشاکی

375

پاشاکی

روستای پاشاکی در شرق استان گیلان، در بیست کیلومتری غرب شهرستان لاهیجان واقع شده‌ است. روستای پاشاکی از چند محله به نام بادان محله، پاشاکی بالا، پاشاکی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پاشاکی

پاشاکی

روستای پاشاکی در شرق استان گیلان، در بیست کیلومتری غرب شهرستان لاهیجان واقع شده‌ است. روستای پاشاکی از چند محله به نام بادان محله، پاشاکی بالا، پاشاکی پایین، کرد محله و پشتاسرا تشکیل شده‌است.

آب و هوا

آب و هوای پاشاکی به علت مجاورت دریای خزر و کوه دلفک، معتدل و مرطوب است. محمد علی کریمی پاشاکی معروف به علی کریمی بازیکن سرشناس فوتبال ایران و آسیا اصالتاً اهل این منطقه از شمال ایران است.

مردم‌شناسی

گویش

گویش مردم این روستا گیلکی می‌باشد.

سرگرمی‌ها

از تفریحات سالم مردم این روستا می‌توان به شنا، کشتی گیله مردی و صید ماهی به وسیله تور ماهیگیری و سبد و قلاب اشاره کرد.

صنایع دستی

حصیر بافی، شال بافی، زنبیل بافی و بافت پیراهن ابریشمی

خوراک

خوراک اصلی مردم این روستا برنج به صورت کته با خورشهایی مثل ترش فسنجان، میرزا قاسمی، ترش تره، سیروابیج، ماهی شورودودی، باقالا قاتوق، شیرین قاتوق، مرغانه قاتوق، مرغ ترش، زیتون پرورده و… می‌باشد.

کشاورزی

پاشاکی به علت شرایط اقلیمی وآبرفتی، کانون اصلی فعالیت‌های کشاورزی (شالیکاری) بوده و از محصولات آن می‌توان به برنج، چای، آلوچه، سیب، گلابی جنگلی اشاره کرد،

همچنبن پرورش کرم ابریشم در کنار باغات توت پرورش طیور و احشام از قبیل اردک، مرغ، غاز، گاو و اسب نیز در این روستا متداول است.

منابع

  • سایت روستای پاشاکی

خاطرات شما از سفر به پاشاکی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.