اسماهور علیا

272

اسماهور علیا

اسماهور (به معنی محل طلوع آفتاب در زبان پارسی) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان الیگودرز در استان لرستان ایران است.اسماهور در ۱۵ کیلومتری شهرستان ا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اسماهور علیا

اسماهور علیا

اسماهور (به معنی محل طلوع آفتاب در زبان پارسی) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان الیگودرز در استان لرستان ایران است.اسماهور در ۱۵ کیلومتری شهرستان الیگودرز از استان لرستان میباشد. مردمانی خونگرم و صمیمی شامل طوایفی از خاندان های نظری، رنجبر و انصاری میباشد.

جمعیت

این روستا در دهستان بربرود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۵ نفر (۶۸خانوار) بوده‌است. بیشتر مردم این روستا بختیاری چهار لنگ از طایفه ذلقی و تیره هزاروسی،طایفه ممیوند و از تیره عیسوند و دارای فامیلی‌های نظری،شیخ انصاری ،انصاری،میری،نعمتی،اسدی،خدادادی،بیات،رنجبر،فلاح، هفت لنگ،بختیاری،اکبری می‌باشند.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به اسماهور علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.