القچین علیا

299

القچین علیا

القچین علیا، روستایی از توابع بخش چرام شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. جمعیت این روستا در دهستان الغچین قرار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای القچین علیا

القچین علیا

القچین علیا، روستایی از توابع بخش چرام شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان الغچین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۰۰۶ نفر (۲۸۳خانوار) بوده‌است. لازم به ذکر است مردم این روستا تماما متشکل از طایفه بزرگ دیلگونی بوده و غیر بومی در ان حضور ندارد. این روستا شهیدان و جانبازان زیادی در دوران جنگ تحمیلی به وطن هدیه داده است. روستای القچین در دهه 40 نقش سیاسی مهمی در تاریخ استان ایفا می کرده است و در جنگ قدرت بین خوانین بویراحمد القچین و طایفه دیلگونی حامی خسرو خان بودند و از حامیان دکتر مصدق و نهضت ملی شدن صنعت نفت به شمار می رفتند. پس از خلع سلاح شدن عشایر بویراحمد حمایت خود را نسبت به اسکندر خان چرامی اعلام کرده و از جمله مهمترین حامیان وی در چرام شدند.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به القچین علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.