باغ فخروییه

260

باغ فخروییه

باغ فخروییه، روستایی کوهستانی و سردسیر از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت در استان کرمان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان بزنجان قرا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای باغ فخروییه

باغ فخروییه

باغ فخروییه، روستایی کوهستانی و سردسیر از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت در استان کرمان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان بزنجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۲ نفر (۶۰خانوار) بوده‌است. باغ فخروییه در یکی از دامنه‌های جنوبی کوه لاله زار در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر بافت قرار دارد مناظری ناب و بکر و چشم‌نواز با آب وهوای معتدل و خنک است.

ویژگی های شاخص روستا

گردو مهم‌ترین محصول آن است. آنچه باغ فخروییه را به روستایی متمایز تبدیل می‌کند ارتفاع آن از سطح دریا و میزان آب و گردوهای بیشمار آن است در تابستان مشتاقان زیادی با توجه به راه دسترسی آسفالته و مناسب از باغ فخروییه دیدن می‌نمایند و نوع اقلیم باغ فخروییه بسیاری از افراد را شگفت زده می‌کند اما پاداش میزبانی باغ فخروییه از میهمانان خود تنها اشغالهایی است که در دره‌ها به جا می‌ماند

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به باغ فخروییه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.