دول ارزن

326

دول ارزن

[۱] ارزن، روستایی از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه در استان کردستان ایران است.این روستا یکی از زیباترین روستاهای شهر بانه میباشد و دارای جنگل های زیبا ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دول ارزن

دول ارزن

[۱] ارزن، روستایی از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه در استان کردستان ایران است.این روستا یکی از زیباترین روستاهای شهر بانه میباشد و دارای جنگل های زیبا و مناظر دیدنی است . این روستا دارای مردمانی مهمان نواز و با فرهنگ میباشد که شغل بیشتر آنها کشاورزی و دامداری است.مردم این روستا از لحاظ مالی به طور کلی در وضعیت متوسط قرار دارند. جوانان این روستا به ورزش خصوصاً فوتبال علاقه‌ی چشمگیری دارند اما متأسفانه از زمین فوتبال مناسبی برخوردار نیستند. متأسفانه در سال های اخیر جمعیت روستا رو به کاهش بوده و یکی از دلایل مهاجرت افراد روستا به شهر ، نبود شغل مناسب در این روستاست.از لحاظ علمی مردم این روستا و به ویژه جوانان ، افرادی تحصیل کرده هستند اما متأسفانه جوانان این روستا مجبورند برای امرار معاش به کارگری یا کولبری روی بیاورند.دول ارزن در زبان کوردیم متشکل از (دول+ارزن)که دول یعنی دره، ارزن هم گیاهی خوردنی بوده که در دوران قدیم و در زمان قحطی بجای گندم و جو کاشته میشده و قابل خوردن است .

جمعیت

این روستا در دهستان نمه شیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۱ نفر (۷۸خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به دول ارزن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.