دیوزند

431

دیوزند

دیوزند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه در استان کردستان ایران است.بنا به گفته بزرگان و ریش سفیدان ، این روستا ملک یکی از زنان زمان زندیه بوده...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دیوزند

دیوزند

دیوزند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه در استان کردستان ایران است.بنا به گفته بزرگان و ریش سفیدان ، این روستا ملک یکی از زنان زمان زندیه بوده و به ده زن معروف بوده که با گذشت زمان به دیوزند تغییر پیدا کرده است.زبان اصلی این روستا کردی است . دارای محصولات مختلفی می‌باشد از جمله سیب زمینی و خیار و گندم و لوبیا و کدو که بیشترین برداشت را دارد.از طوایف بزرگ این روستا شامل خاندان عبدالملکی ، هاشمی ، موسیوند ، فقیه عباسی و اردلانی می‌باشند.این روستا تا چند سال اینده به دلیل نزدیک بودن به شهرستان قروه جزوه شهرک‌های این شهر قرار می‌گیرد به دلیل نزدیکی به شهر این ابادی از حالت بومی خارج گشته و از مناطق مختلف در ان سکونت دارند دارای مدرسه ابتدایی و راهنمایی یک مسجد یک خانه بهداشت و چند مغازه می‌باشد

جمعیت

این روستا در دهستان بدر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۴۱ نفر (۲۴۱خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به دیوزند نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.