کهک (تاکستان)

676

کهک (تاکستان)

کهک (تاکستان)، روستایی از توابع بخش اسفرورین شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. جغرافیا کهک در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر قزو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کهک (تاکستان)

کهک (تاکستان)

کهک (تاکستان)، روستایی از توابع بخش اسفرورین شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است.

جغرافیا

کهک در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر قزوین و در دشت قزوین قرار دارد. ارتفاع کهک از سطح دریا حدود ۱۲۵۰ متر است و یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مزرعه های بادی ایران در این منطقه قرار دارد.

جمعیت

این روستا در دهستان خرم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۲۷ نفر (۸۰۹ خانوار) بوده‌است. این روستا سابقاً جزء بخش دشتابی بود که پس از تأسیس بخش اسفرورین جزئی از این بخش شد. مردم کهک به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند.

گردشگری

اقامتگاه بومگردی عباسی، اولین اقامتگاه بومگردی در شهرستان تاکستان است که در روستای بزرگ کهک قرار دارد. اقامتگاه بومگردی عباسی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۱۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۶ نفر احداث و راه اندازی شده است. بنای امامزاده خندو که بین کهک و دیال‌آباد مشترک است و احتمالاً در دورهٔ صفویه ساخته شده است از مکان‌های تاریخی کهک است.

امکانات

روستای کهک به دلیل موقعیت بسیار مناسب خود و جمعیت بالا، دارای امکانات بسیار مناسبی می‌باشد. پایگاه اورژانس کهک که به متراژ ۲۰٬۷۰ مترمربع است که ۱٬۴۰۰ مترمربع آن برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستا و ۲۰۰ مترمربع آن برای ساخت پایگاه اورژانس می‌باشد، از سال ۱۳۹۷ در منطقه فعالیت می‌کند.

گالری

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کهک (تاکستان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.