شارین

297

شارین

شارین روستای در بخش اسفرورین در شهرستان تاکستان، استان قزوین، ایران است. شارین در شمال شرقی بخش اسفرورین قرار دارد. محصولات این روستا شامل...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شارین

شارین


شارین روستای در بخش اسفرورین در شهرستان تاکستان، استان قزوین، ایران است. شارین در شمال شرقی بخش اسفرورین قرار دارد. محصولات این روستا شامل گندم، جو، انگور، تخمه آفتابگردان و انواع مرکبات و صیفی جات می‌باشد..

این روستا در دهستان اک قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۰جمعیت آن ۱۳۳۵(۱۶۵خانوار) بوده‌است.

آرامگاه

در روستای شارین یک آرامگاه به نام آقا سید علی شارینی وجود دارد. این آرامگاه سالانه پذیرای زائران زیادی از استان قزوین و شهرهای اطراف می‌باشد. آقاسید علی شارینی در استان قزوین شهرستان تاکستان روستای شارین واقع شده است.

تپه تاریخی

در این روستا تپه‌ای تاریخی وجود دارد که پیشینه آن را به بیش از ۹۰۰ سال پیش نسبت داده‌اند و اهالی منطقه از این تپه تاریخی با نام «شارین تپه» یاد می‌کنند. به علت حفاری‌های بسیار در این تپه تاریخی توسط ارگان‌های ذی‌ربط اداره و کنترل می‌گردد. روستای شارین در زمان های قبل مجاور این تپه قرار داشت.

روستاهای همجوار

همسایگان این روستا عبارتند از: محمودآباد، ولازجرد، اک، اسفرورین و مندر آباد و جوهرین می‌باشد

معنای شارین

شارین به معنای شهرنشین و متمدن و مرکب از شار به معنای شهر + ین (پسوند نسبت) می‌باشد.

منابع

  • اطلس گیتاشناسی استان‌های ایران، تهران: ۱۳۸۳ خ.

خاطرات شما از سفر به شارین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.