اورنه

475

اورنه

اورنه، روستایی از توابع بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. جمعیت این روستا در دهستان دودانگه علیا قرا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اورنه

اورنه


اورنه، روستایی از توابع بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان دودانگه علیا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۶۴ نفر (۱۷۹خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به اورنه نگارش خاطره

  • بهمن

    پنج شنبه, 30 فروردين 1403

    اورنه روستایی زیبا، دلربا، خوش منظر، دل انگیز، محشر و استثنایی بود. من در سال 1348به روستای اورنه سفر کردم. این روستا مردمانی دلچسب و با مرامی داشت. من دو روز در این روستا بودم . در این دو روز لذتی چندان بردم که هنوز عاشق این روستا هستم. ما زمانی که از سیادن یا همان تاکستان گذشتیم در حال شب شدن بود ، نیاز به جای خوابی داشتیم ، شخصی آشنا شدیم و او مارا از دهستان ها گذشتن داد و به روستای اورنه برد. او می گفت اینجا مهمان بی خانه نمی ماند و با مرامی که داشت مارا مهمان خود کرد. شب در ایوان یا مهتابی خانه خوابیدیم ، هوای خنک و دلچسب ستارگانی که زمزمه می کردند که نخوابم و از منظره لذت ببرم، اما فردا باید راه خود به تبریز را ادامه می‌دادم. صبح با پنیر محلی و شیر شروع شد و صاحب خانه اجازه نداد که بروم و نهار هم آبگوشت اورنه ای خوردیم. زبان اورنه ای ها ترکی آذربایجانی بود اما متفاوت تر از لهجه تبریز. به باغ های اورنه رفتیم و همانند سیادن که انگور فراوان بود اینجا هم باغ انگوری بود . عصر ما با باغ های اورنه گذشت و شب هم اصرار از شیخ روستا که حتما باید در خانه ما شبی را بگذرانی و چشم گفتن از ما. فردا عروسی بود و من نتوانستم در آنجا بمانم ولی امیدوارم دوباره به اورنه بروم. «خاطرات محمد محمودی»

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.