سیاه‌پوش (قزوین)

244

سیاه‌پوش (قزوین)

سیاه‌پوش روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. سیاه‌پوش روستایی است که در کنار سد سفیدرود قرار دارد. این منطقهٔ بادخی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سیاه‌پوش (قزوین)

سیاه‌پوش (قزوین)

سیاه‌پوش روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. سیاه‌پوش روستایی است که در کنار سد سفیدرود قرار دارد. این منطقهٔ بادخیز با آب و هوای خنک و معتدل است.

از روستاهای دیگر نزدیک به این روستا می‌توان از روستای کلج، سیردان، قوشچی، دلجک، سنگان و ارکن نام برد.

جمعیت

این روستا در دهستان خندان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹۵ نفر (۲۷۰ خانوار) بوده‌است. زبان مردم سیاهپوش ترکی آذربایجانی است و شیعه‌مذهب هستند.

صنعت

آب و هوای مدیترانه‌ای این روستا شرایط را برای رویش درختان زیتون مساعد ساخته است. در حال حاضر روستا دارای چند شرکت کشت و صنعت زیتون است. همچنین کارخانجات روغن کشی و بسته‌بندی بسیاری نیز در محل قرار گرفته‌اند که مشغول به امر استحصال و بسته‌بندی زیتون و روغن زیتون می‌باشند.

زلزله رودبار

این روستا در سال ۱۳۶۹ بر اثر زلزله رودبار کاملاً ویران گشت ولی باز در محلی نزدیک به جای اول دوباره ساخته شد.

گردشگری

از مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان به باغهای سنتی و دره‌ای (در جوار روستا)، سیاهپوش قدیمی که هم‌اکنون می‌توان به عنوان یک آثار تاریخی از آن یاد کرد، ملاتپه، ساحل سد سفید رود و ییلاق سرسبز سمنگاه و باغ های انجیر مرتضانک اشاره کرد.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به سیاه‌پوش (قزوین) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.