سلیمان‌آباد (قزوین)

256

سلیمان‌آباد (قزوین)

سلیمان‌آباد که مردم محلی به آن غوره در هم می گویند در (قزوین)، روستایی از توابع بخش رودبارالموت شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است.سلیمان آباد (غو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سلیمان‌آباد (قزوین)

سلیمان‌آباد (قزوین)

سلیمان‌آباد که مردم محلی به آن غوره در هم می گویند در (قزوین)، روستایی از توابع بخش رودبارالموت شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است.سلیمان آباد (غوره در) توسط سلیمان احمدی آباد شده است و پس از آن جمیعتی از مردمی که به زبان مراغی از شاخه ی زبان تاتی سخن می گویند در آنجا زندگی می کنند ، در امتداد رودخانه الموت رود یا همان شاهرود و در حد فاصل روستای باغدشت و شیرکوه قراردارد. مردم این روستا به مراغی که از گویش‌های زبان تاتی است، صحبت می‌کنند.

جمعیت

این روستا در دهستان الموت بالا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 100 نفر (20خانوار) بوده‌است.

پانویس

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به سلیمان‌آباد (قزوین) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.