جوینک

233

جوینک

جوینک، روستایی از توابع بخش رودبار شهرستان شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. این روستا از جهت گردشگری بسیار عالی است و میتوان درخت های چنار هزار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای جوینک

جوینک

جوینک، روستایی از توابع بخش رودبار شهرستان شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. این روستا از جهت گردشگری بسیار عالی است و میتوان درخت های چنار هزار ساله و امامزاده سکینه و غار اسکول را از جاذبه های گردشگری جوینک دانست. هم چنین این روستا دو شهید دارد امامعلی رشوند، حمید زارعی پیکر این شهید همچنان گمنام می باشد.جوینک پیشینه فرهنگی و مذهبی بسیار بزرگی دارد و محل دفن علما و شهدای بسیاری است. مجمع خادمین حضرت زهرا مهمترین فعالیت آغاز شده از روستای جوینک است که به عنوان یکی از فعال ترین مجموعه های فرهنگی استان قزوین یاد می شود. شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است.درآنجا محصولاتی مانندگیلاس، گردو،فندوق،انگور،سیاه توت و...)پرورش داده میشود.

جمعیت

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران سرشماری مرکز آماردر سال ۱۳۹۵جمعیت آن ۱۰۰۰نفر(۲۰۰ خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به جوینک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.