آتان

193

آتان

روستای آتان یکی از زیباترین روستاهای ایران واقع در الموت در استان قزوین می‌باشد که اسلوب ساخت خانه‌های آن جزء میراث حفاظت شده فرهنگی می‌باشد. بافت ساخ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای آتان

آتان

روستای آتان یکی از زیباترین روستاهای ایران واقع در الموت در استان قزوین می‌باشد که اسلوب ساخت خانه‌های آن جزء میراث حفاظت شده فرهنگی می‌باشد. بافت ساختمانی این روستا پلکانی است بدین ترتیب که حیاط یک خانه سقف خانهٔ پایینی است.

امرار معاش مردمان این روستا غالبا از طریق دامداری و کشاورزی می‌باشد. اصولا دامداری و کشاورزی علوفه برای امرار معاش شخصی می‌باشد.

در بخش فروش محصولات بیشتر گردو مد نظر بوده‌است و از سالیان دور جزو محصولات اصلی برای فروش محصولات بوده‌است. در سال‌های اخیر باغداری نیز به فعالیت‌های روستا اضافه شده‌است و از محصولات اصلی می‌توان به گیلاس تکدانه اشاره کرد.

از مشاهیر آتان می توان به مرحوم جمال کریمی راد وزیر اسبق دادگستری، پروفسور شهاب الدین ابراهیمی آتانی استاد تمام دانشگاه گیلان اشاره کرد.

مردم روستای آتان به زبان تاتی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

منابع

خاطرات شما از سفر به آتان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.