بلیان

214

بلیان

بلیان (کازرون)، نام روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون، که در استان فارس ایران است. این روستا یکی از روستاهای پنجگانه معروف به قراء خمسه در نزدیکی ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بلیان

بلیان بلیان (کازرون)، نام روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون، که در استان فارس ایران است. این روستا یکی از روستاهای پنجگانه معروف به قراء خمسه در نزدیکی شهر کازرون است. روستاهای قراء خمسه به ترتیب فاصله از شهر کازرون شامل پنج روستای گلستان، مشتان، مهرنجان، بلیان و ابوعلی می باشد. وبسایت بلیانی ها در سال 1401 افتتاح شد و کاربران میتوانند تصاویر، اخبار و آرشیو مستقیم روستا را در این لینک مشاهده کنند. بلیان .[ ب َل ْ ] (اِخ ) قریه‌ای است از قرای کازرون و آنجا محل و مرقد اولیأاﷲ بسیار است . گویند خضر آن قریه را بنا کرده‌است و منسوب به نام نامی خود ساخته است . (برهان ). از مضافات کازرون شیراز است و از آنجاست اوحدالدین عبداﷲبن ضیاءالدین مسعود بلیانی . (ریاض العارفین ص 104). دهی از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان کازرون.[نیازمند منبع] روستا فاصله اندکی با کازرون دارد و جز بزرگترین روستاها به حساب می آید.مردم روستا عمدتا به شغل کشاورزی، فعالیت در حوزه حمل و نقل و باربری، پیمانکاری خطوط انتقال برق و کارکنان لشکری و کشوری اشتغال دارند.گویش محلی مردم گویش بلیانی و ریشه این گویش زبان پارسی میانه می باشد.

خاطرات شما از سفر به بلیان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.