لاریم (جویبار)

324

لاریم (جویبار)

لاریم، روستایی است از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار در استان مازندران ایران. جمعیت این دهستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ (۲۵۲۹ خانوار) ۹۳۷۱ نفر است...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای لاریم (جویبار)

لاریم (جویبار)

لاریم، روستایی است از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار در استان مازندران ایران. جمعیت این دهستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ (۲۵۲۹ خانوار) ۹۳۷۱ نفر است.[۱]

وجه تسمیه لاریم به تناسب اقلیم و آب‌وهوای مطلوب و معتدل و نشاط‌آ ور به«لار» و به لحاظ نزدیکی به دریا«یم» گفته شده که کم‌کم به لاریم مبدل گشت و لاریم به معنی منطقه خوش آب‌وهوا که در کنار دریا واقع شده است می‌گویند.

لاریم را می‌توان از نظرگاههای مختلف مورد بررسی قرار داد:

۱-از لحاظ طبیعی و انسانی

۲-از لحاظ اقتصادی

۳-از لحاظ تاریخی و فرهنگی: از لحاظ تاریخی از سفالینه های بدست آمده و تپه های باستانی موجود ،لاریم قدمتی طولانی داشته که بقایای سفالینه در امتداد رودخانه سیاهرود در منطقه لاریم دهنه و تپه دین بن گواه این مطلب هست همچنین لاریم در گذشته به خاطر داشتن شکارگاه و مناظر بکر مورد توجه بوده که برای نمونه میتوان از سفرنامه ناصرالدین شاه به مازندران و تعریف و تمجید از لاریم توسط ناصرالدین شاه اشاره کرد(ویرایش توسط: دبیر" ح ع")

جمعیت

این روستا در دهستان لاریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۷۶۸نفر (۱۲۴۳خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته

  • لاجیم
  • لالیم

منابع

خاطرات شما از سفر به لاریم (جویبار) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.