بالازرین‌کلا

218

بالازرین‌کلا

بالازرین‌کلا، روستایی است از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان لاریم قرار داشته و...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بالازرین‌کلا

بالازرین‌کلا

بالازرین‌کلا، روستایی است از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان لاریم قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۰۷ نفر (۲۲۰خانوار) بوده‌است.

یکی از بزرگترین تالاب های(آبندان) استان مازندران در روستای زیبای بالازرین کلا وجود دارد . کمتر از 15کیلومتر با مرکز شهرستان یعنی شهر جویبار فاصله دارد و از شمال با پایین زرین کلا ، از جنوب با روستای شاهرضا، از غرب با مشک آباد و از شرق با سیدمحله و عباسعلی کش همجوار است. تپه معروف جن کتی متعلق به این روستاست. شغل اصلی مردم کشاورزی و زراعت برنج است. بزرگترین قایق ساز محلی یعنی آقای حاج مصطفی بخشی اهل روستای بالازرین کلا می باشد . بیشترین علاقمندی مردم به ورزش خصوصا ورزش کشتی می باشد . واژه های معروف : شله، قواثل، عاروس کتی، سیکابول، پرلا، کشتل، اوتشنی، وکالیله، تیلخس، چکاب، چلا،کن، گزیل، آپارتونی، قتو، امامزاده اسم می باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به بالازرین‌کلا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.