رجنوک

348

رجنوک

رجنوک روستایی در دهستان قهستان بخش قهستان شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۱...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رجنوک

رجنوک

رجنوک روستایی در دهستان قهستان بخش قهستان شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۱۴۵ نفر (در ۴۶ خانوار) بوده است.<ref>«نتایج سرشماری – جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری ۱۳۹۰» (اکسل). درگاه ملی آمار.</re این روستا در فاصله ۱.۵کیلومتری از شهر قهستان و فاصله تقریبا ۷۵کیلومتری از مرکز استان قرار دارد . شغل مردم روستا در درجه اول کشاورزی و دامپروری می باشد. زرشک مهم ترین محصولات این روستا می باشد.مردم روستا بخشی اندکی مشغول به قالیبافی می باشند که این هنر از نیاکان سرچشمه می گیرد.درخش مود رجنوک از جمله مناطقی هستند که اساتید قالیبافی را در خود پرورش داده اند و شهرت ازلحاظ نقش و‌طرح دارند. از جمله افراد مشهور استاد پروفسور محمد بهفروز هستند. روستای رجنوک در آیین های مذهبی نیز شهرت دارد مراسم نخل و علم گردانی نیز از مراسم فرهنگی مذهبی این دیار می باشد.

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Rejnuk». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۹ مه ۲۰۱۷.

خاطرات شما از سفر به رجنوک نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.