میلان بابااحمدی

387

میلان بابااحمدی

میلان بابااَحمدی، روستایی از توابع بخش فلارد در شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری است. مردم این روستا لر زبان بوده و از شاخه لر بزرگ ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میلان بابااحمدی

میلان بابااحمدی

میلان بابااَحمدی، روستایی از توابع بخش فلارد در شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری است.

مردم این روستا لر زبان بوده و از شاخه لر بزرگ بختیاری هفت لنگ، باب دورکی، طایفه بامِدی کی اشکی (کریمی) بوده که مسکن اولیه ایشان در کنار چشمه دیمه کوهرنگ (سردسیر) و مسجد سلیمان (گرمسیر) بوده است.

کوچ این تیره از طایفه بامِدی به دهستان فلارد با دستور ایلخان مقتدر بختیاری مبنی بر سکونت طوایف لر در این بخش و بازپسگیری آن منطقه از طوایف ترک قشقائی بوده است. اختلافات حکام فارس و اصفهان بر سر منطقه فلارد باعث شد ایلخان دورکی بختیاری این منطقه را کانون استقرار طوایف مختلف هفت لنگ بختیاری قرار دهد. به همین دلیل از هر طایفه چند واحد خانوار (بهون) در این منطقه ساکن گردیدند.

مردم این روستا به اولادهای کامراد، کامحمد زکی، کاقنبر، علی یار و علی باز تقسیم می شوند.

جمعیت

این روستا در دهستان فلارد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن حدود ۹۰۰ نفر (۱۵۰ خانوار) بوده‌است.

نقاط دیدنی میلان

از نقاط دیدنی این روستا می‌توان به آبشار زیبای میلان، آستان مقدس امامزاده محمد حنفیه و چشمه های بیدی و بلوطی این روستا اشاره کرد. همچنین در این روستا یک غار بزرگ واقع شده است که می تواند گردشگران غارنورد این حوزه را به خوبی به خود جذب کند. علاوه بر آن مزارع گندم، برنج و باغات گردو ، سیب و بادام این روستا بسیار دیدنیست. سخره نوردان در این روستا با جاذبه های زیادی در این حوزه ورزشی مواجه خواهند شد.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به میلان بابااحمدی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.