کهیان

668

کهیان

کهیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. جمعیت این روستا در دهستان کهیان قرار دارد و ب...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کهیان

کهیان

کهیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان کهیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳,۸۴۸نفر (۶۰۰خانوار) بوده‌است که دارای قدمت هزارساله میباشد و از طوایف قدیمی کوچرو استان فارس بوده اند و گفته های افراد مسن روستا این مطلب را تایید میکند ودرگذشته این مناطق قلمرو فارس محسوب می‌شده و به دلیل آب و هوا و کشاورزی خوب عده ای از افراد ساکن شده اند و در اسناد قدیمی از آنها بنام طایفه کوهیانی یعنی ساکنان کوه ذکر شده ساکنان اصلی ان که حدود هشتاد درصد جمعیت روستا را تشکیل می دهند فامیل طهماسبی و فامیل دیگر قنبری هستند مابقی جمعیت ان هم ازقومیتها وطایفه های دیگری هستن که درسالیان قبل بدلیل دردست نبودن اب و غذا مجبور به ترک دیارخودوسکونت درکهیان شدند. ازجمله این فامیلها ،رحیمی، تیموری، موسوی، کاظمی،خسروی و چند فامیل متفرقه دیگر میباشد. اهالی این روستا از طایفه جانکی سردسیر، باب بختیاروند (بهداروند) بختیاری میباشند.

روستای کهیان از جمله روستاهایی در سطح شهرستان می باشد که استعداد های زیادی را در زمینه درسی و ورزشی در خود دارد.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کهیان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.