ده‌نو (بروجن)

661

ده‌نو (بروجن)

دهنو، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری ایران. جمعیت این روستا در بخش مرکزی شهرستان بروجن قرار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ده‌نو (بروجن)

ده‌نو (بروجن)

دهنو، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری ایران.

جمعیت

این روستا در بخش مرکزی شهرستان بروجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۰ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۲۱۹ نفر (۳۴۱ خانوار) بوده‌است.

نقاط دیدنی این روستا شامل , چشمه شیجوق، لاگرگ, دره پیر محمود, , زیر میل, دشت دهنو و کوه فیریز را می توان نام برد. همچنین سد شنی روستای سورک در فاصله حدود 5 کیلومتری جنوب غربی روستای دهنو قرار دارد.

شغل ساکنان روستا کشاورزی, دامداری و کار در صنایع نزدیک محل(قطب صنعتی بروجن, فولاد مبارکه, ذوب آهن اصفهان, صنایع نظامی زرین شهر و ...) است.

کشاورزی روستا شامل کاشت گندم, جو, یونجه, شبدر, سیب زمینی, پیاز, لوبیا سفید, لوبیا قرمز, کلم, و انواع صیفی جات می باشد.

با توجه به اقلیم سرد و کوهستانی منطقه, فصل کشاورزی از میانه بهار تا آبان ماه است.

در روستا فامیل های ابراهیمی, امیری, بهرامی,پناهی, خدادادی, ربیعی, رحمانی, ذوالفقاری, ذوالفقارزاده, سلیمانی, سهرابی, شریفی, صفری, صفرپور, عباسی, فرقانی(سادات روستا), کریمی, محمدی, میرزائی،کیانی و... ساکن می باشند.

متأسفانه قشر تحصیل کرده روستا عمدتا به شهرهای بروجن, شهرکرد, اصفهان و تهران مهاجرت کرده و معمولا همه ساله در مراسم عزاداری خاص روستا در تاسوعا و عاشورای حسینی گرد هم می آیند.

سفر محمود احمدی نژاد به روستای دهنو

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست خود در 22 خرداد 1387 به صورت سرزده در روستای دهنو حاضر شد و در جمع   اهالی این روستا پای درد دل آنها نشست.

منابع

خاطرات شما از سفر به ده‌نو (بروجن) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.