حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

482

حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

زنجان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند زیرا ادامه‌دار بودن این آسیب‌ها مشکلات زیادی در...

حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

زنجان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند زیرا ادامه‌دار بودن این آسیب‌ها مشکلات زیادی در آینده به وجود خواهد آورد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیاز به آموزش در حوزه سبک زندگی اسلامی هستیم که در اینجا علما و حوزه علمیه باید به صورت اساسی به وظایف خود عمل کنند.

وی بر تقویت حوزه‌های علمیه در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی طلاب، تاکید کرد و اظهار داشت: تربیت طلاب باسواد و آگاه به مسائل روز و احکام اسلامی برای تحقق اهداف، بسیار موثر است که در این خصوص نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی اساسی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: شخصیت و محبوبیت شهید اسلام، حاج قاسم سلیمانی طوری بود که نه تنها محبوب قلب‌های مردم کشور بود بلکه مردم  سایر کشورها نیز این محبوبیت سرشار را نسبت به ایشان داشتند.

وی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده معظم کل قوا بعد از شهادت سپهبد سلیمانی فرمودند که انتقام سختی از دشمنان خواهیم گرفت اما همه ما نیز تکلیفی در این راستا داریم.

صادقی نیارکی افزود: وظیفه ما حرکت در مسیر صحیح این شهید است و اگر در این مسیر بودیم، حقمان را ادا کرده‌ایم وگرنه کوتاهی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم چرا این شهید بزرگوار محبوب قلبها شد، چه کارها و قدم‌هایی برای اسلام و خدمت به مردم برداشت و چه مجاهدت‌هایی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) کرد.

صادقی نیارکی گفت: امروز به پاس این اخلاص و مجاهدت‌ها و خدمت به مردم، تمام ملت علاقه و محبت خود را با حضور در مراسم گرامیداشت در سراسر کشور و حتی در کشورهای دیگر ابراز می‌کنند.

وی ابراز کرد: خداوند به همه ما توفیق دهد تا در مسیر خدمتی خود به نظام، کمتر حرف بزنیم اما بهتر عمل کنیم.

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام جعفری رییس حوزه علمیه زنجان با ارائه گزارشی، گفت: هشت حوزه علمیه در استان فعال بوده و ۱۵۳ طلبه مشغول تحصیل هستند و تا مقطع درس خارج در مرکز استان، تدریس می‌شود.

خاطرات شما از سفر به حوزه‌های علمیه، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.