هرطه‌کلا

208

هرطه‌کلا

هرطه‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران. روستای هرطه‌کلا از بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران اس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای هرطه‌کلا

هرطه‌کلا

هرطه‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران.

روستای هرطه‌کلا از بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران است . در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب شهرستان و در ۵ کیلومتری مجموعه زیبا و توریستی نمک آبرود واقع بوده و با ساحل زیبای دریای خزر ۳ کیلومتر از شمال و از جنوب ۱ کیلومتر با دامنه سر سبز جنگل مدوبن « حوضه آبخیز رودخانه سرد آبرود » فاصله دارد .

جمعیت روستا با ۳۱۵ خانوار ۱۰۵۰ نفر بوده که ۵۶۰ نفر مرد و ۴۹۰ نفر زن می‌باشند .

شغل و درآمد اصلی مردم روستا کشاورزی با کشت برنج و باغداری با تولید مرکبات بوده ولی مشاغل پراکنده دیگری چون تولید کیوی ، چای ، پرورش ماهی و مرغ و ... وجود دارد . و برخی از اهالی در شهر شاغل بوده و تحصیلکرده‌ها نیز به مشاغل اداری در شهرستان اشتغال دارند .

روستای هرطه‌کلا از جمله قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان بوده و به تدریج روستاهای هچرود در شمال غرب و غرب ، امامرود در شمال ، کلاچان و اوجاکلادر شرق ، چاخانی و دلگشا در جنوب و اکبر آباد در غرب شکل گرفته‌اند .

جستار های وابسته

شهرستان چالوس

خاطرات شما از سفر به هرطه‌کلا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.