سالومحله

208

سالومحله

سالومحله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.این روستا زادگاه عالم جلیل القدر حضرت آیت ا...العظمی محفوظی،آقای دکتر علی ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سالومحله

سالومحله

سالومحله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.این روستا زادگاه عالم جلیل القدر حضرت آیت ا...العظمی محفوظی،آقای دکتر علی محفوظی،آقای دکتر حسن محفوظی،آقای مهندس علیرضا محفوظی معاون حقوقی،امور استانها و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی،امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران،آقای دکتر حسن علیزاده معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور می باشد.این روستا در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدایی را تقدیم میهن اسلامی نموده است از جمله این شهدا، شهید سیروس صفری سالومحله است که نام دبستان این روستا نیز بنام این شهید می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۱ نفر (۷۹خانوار) بوده‌است.

محصولات

محصولات کشاورزی این منطقه: مرکبات، کیوی و برنج می باشد.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به سالومحله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.