چایجان

342

چایجان

چایجان، روستایی از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. ورزش در این روستا ورزش هایی از جمله:فوتبال ـ والیبال ـ ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چایجان

چایجان

چایجان، روستایی از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.

ورزش

در این روستا ورزش هایی از جمله:فوتبال ـ والیبال ـ والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی ـ کشتی ـاسب سواری ـ شنا ـ کشتی گیله مردی ـ ورزش های رزمی ـ بدنسازی و... رایج است.

مشاهیر

از مشاهیر این روستا می توان مازیار هوشمند بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی و سرمربی کنونی تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان ایران و سعید کرجالیان بدنساز که مقام های جهانی کسب کرده است را نام برد.

کشاورزی

از محصولات تولید شده در چایجان می‌توان برنج، چای، مرکبات،حبوبات،کیوی،گل گاوزبان و انواع سبزی را نام برد.

آب و هوا

چایجان به علت ساحلی بودن و نزدیکی با دریای کاسپین و دامنه‌های جنگلی در طول سال همواره دارای آب و هوای معتدل و رطوبتی بین ۷۵ تا ۹۵ درصد و بارندگی زیاد و شدید می‌باشد.

هتل ها

۱.هتل گیل ماز

امکانات

این روستا از لحاظ امکانات و تاسیسات شهری آب -برق -تلفن-گاز-جاده آسفالت-درمانگاه-مدرسه -مخابرات-پست بانک-عابر بانک-و… دارا می باشد.به همین جهت گردشگران از بابت امکانات رفاهی در مضیقه نیستند.

کار مردم

بخشی از مردم چایجان مشغول به کشاورزی وبخش دیگر هم مشغول کار های دولتی هستند.

جمعیت

مردم چایجان گیلک هستند و به زبان گیلکی با گویش بیه پیشی سخن می‌گویند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کم وبیش ۱۲۰۰ نفر (در۴۰۰خانوار) بوده‌است.

تاریخ

ه.ل رابینو در کتاب ولایات دارالمرز ایران-گیلان آورده است: چاجان، چایجان هم نامیده می‌شود. قسمتی از سیاهکلرود است و در مشرق رضی محله کنار جاده چابکسر به رامسر قرار دارد، این منطقه در نزدیکی چاجان جنگلی و زیباست، محدود است.درپشت دهکده و میان کوه‌ها ییلاق‌های جوردشت واقع شده است که قلعه یا دهکده‌ای در آن دیده می‌شود و این قلعه به مقبره قدیمی نور عباس یا نقره عباس محدود است.

نگارخانه

منابع

۲.ولایات دارالکیرمرز ایران-گیلان/ه. ل. رابینو -مترجم جعفر خمامی زاده، /رشت انتشارات طاعتی۱۳۵۷

  • سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵
  • روستا های ایران

خاطرات شما از سفر به چایجان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.