چافجیر

327

چافجیر

چافجیر، نام محلی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. میانگین قدمت این محل به طورتقریبی بین ۴۰۰ تا۵۰۰سال برآورد شده‌است! محصول ک...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چافجیر

چافجیر

چافجیر، نام محلی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. میانگین قدمت این محل به طورتقریبی بین ۴۰۰ تا۵۰۰سال برآورد شده‌است! محصول کشاورزی این منطقه برنج و درگذشته‌ای نه‌چندان دور کرم ابریشم نیز دومین محصول کشاورزی چافجیر بوده‌است. پس ازکشاورزی شغل دوم بومیان قدیمی محله چافجیر صیادی بود که امروزه هنوزهم برخی ازاهالی پیرو اجدادخویش این شغل را ادامه می‌دهند. چافجیردرزمان فعالیت حزب توده یکی از مناطق مهم برای فعالیت این حزب می‌بوده بطوری که در یکی از شبکه‌های رادیویی روسیه نام چافجیر به‌عنوان یکی از مناطق فعال این حزب آورده شد!انسجام و همدلی مردمان این محله درشهرستان رودسر زبانزد و تعصب اهالی به محله‌شان بسیار زیاد است که همین امر سبب افتخار به پسوند چافجیری درشناسنامه شده‌است. اکثریت اهالی بومی الاصل چافجیر بایکدیگر قوم و خویش می‌باشند!درحال حاضر با تزریق افراد غیر بومی جمعیت این منطقه نسبت به گذشته درحال افزایش است. مهاجران دیلمانی بیشترین افراد غیر بومی چافجیر هستند که سالیان زیادی درکنار این مردمان با دوستی و همدلی ساکنند بطوری که خودرا جزئی از چافجیری‌ها می‌دانند!

جمعیت

این روستا در بخش مرکزی شهرستان رودسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۳۷۹ نفر (۴۰۷خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به چافجیر نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.