رشکوئیه

269

رشکوئیه

رشکوئیه روستایی در دهستان گاریزات بخش گاریزات شهرستان تفت استان یزد ایران است. جمعیت بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رشکوئیه

رشکوئیه

رشکوئیه روستایی در دهستان گاریزات بخش گاریزات شهرستان تفت استان یزد ایران است.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۸۰ نفر (۲۵۰خانوار) بوده‌است.

پیشه

پیشه مردمان این دیار کشاورزی و دامداری است و در چندین سال قبل مردان این سرزمین برای کار به کشورهایی همچون کویت می‌رفتند که امروزه تعداد اینگونه افراد خیلی کم شده است. محصولات کشاورزی در این روستا پسته انار و بادام است. مردمانی سخت کوش و متدین و با فرهنگ و مهمان نواز هستند. تعداد زیادی شهید و جانباز و آزاده تقدیم نظام کرده‌اند. در این روستا شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و علمی و فرهنگی زیادی پرورش یافته‌اند که هر کدام دارای منصب در کشور هستند. در طول سال مراسمات مذهبی و جشن‌ها و جشنواره‌های زیادی در این دهستان برگزار میشود که نشان از فرهنگ و تمدن غنی در این روستا دارد.

عمده مشکل مردمان این دهستان آب شرب است که اخیراً از به وسیله تانکر آب از نواحی دیگر تأمین می‌شود. از زیر مجموعه‌های این دهستان می‌توان به قریه‌های کِبیر، کمال‌آباد، قلعه نو و باقرآباد اشاره کرد.

جاذبه‌ها

امامزاده سیدمحمد، قلعه، رشکوییه. قلعهٔ نو. اسیاب مزرعه حاج حسین. قبرستان قدیمی کبیر. پارک بزرگ وحدت. رودخانه فصلی کوار

منابع

خاطرات شما از سفر به رشکوئیه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.