اکبرآباد (شازند)

530

اکبرآباد (شازند)

اکبرآباد (شازند)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شازند در استان مرکزی ایران است. تاریخچه نام قدیم این روستا سنجانک بوده و در من...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اکبرآباد (شازند)

اکبرآباد (شازند)

اکبرآباد (شازند)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شازند در استان مرکزی ایران است.

تاریخچه

نام قدیم این روستا سنجانک بوده و در منطقه شرقی حال حاضر روستا واقع شده بود. در حدود سال ۱۲۵۰ هجری شمسی در اثر سیلاب این روستا تخریب و خالی از سکنه گردید و مردم آن ناحیه به تدریج در محل کنونی روستا ساکن گردیدند. این روستا اکنون در همسایگی روستای دهپول و ۵ کیلومتری شهر شازند واقع شده است. در آینده قرار است روستای اکبرآباد به یکی از شهرک‌های شهر شازند تبدیل گردد.

طبیعت

روستای اکبرآباد شازند دارای طبیعتی چهار فصل و دل‌انگیز است. در کنار طبیعت روستا دو رودخانه که یکی از آن‌ها از سرشاخه‌های سرچشمه عباس‌آباد و دیگری از سرشاخه‌های سرچشمه سورانه که فصلی می‌باشد، از داخل روستا عبور و زمین‌های کشاورزی آن را سیراب می‌نماید.

مشاغل اهالی

اهالی روستا در کنار اشتغال در مشاغل صنعتی حومه، نظیر پالایشگاه و پتروشیمی به کار کشاورزی و دامپروری و اشتغال در ادارات نیز مشغول‌اند.

جمعیت

این روستا در بخش مرکزی شهرستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۶۹۴ نفر (۴۷۵خانوار) بوده ‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به اکبرآباد (شازند) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.