گل‌تپه (زنجان)

453

گل‌تپه (زنجان)

گل‌تپه (زنجان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است. تپه تاریخی در این روستا وجود دارد که قبلا با حفاری از آن اشیای قدیم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گل‌تپه (زنجان)

گل‌تپه (زنجان)

گل‌تپه (زنجان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است. تپه تاریخی در این روستا وجود دارد که قبلا با حفاری از آن اشیای قدیمی و عتیقه پیدا می‌شده است. این روستا از دو بخش کند یا روستا (بافت اولیه روستا) و شهرک (بافت جدید که با اجرای طرح هادی ساخته شده) تشکیل شده است. دلیل نامگذاری گل تپه بر روی آن به این دلیل است که در فصل بهار تپه تاریخی مذکور با انواع گل های زیبای بهاری همچون لاله پوشیده میشود.

طبق گفته اهالی تپه تاریخی موجود، در گذشته بازار و محل خرید و فروش اجناس مختلف بوده و بر اثر حادثه طبیعی به شکل تپه درآمده است.

جمعیت

این روستا در دهستان بوغداکندی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵۷ نفر (۱۹۱خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به گل‌تپه (زنجان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.