علی‌آباد شرقی

212

علی‌آباد شرقی

علی‌آباد شرقی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است.نام اولیه و اصلی آن تازه کند (تزه کند) بوده و اکنون نیز اهالی منطقه ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای علی‌آباد شرقی

علی‌آباد شرقی

علی‌آباد شرقی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است.نام اولیه و اصلی آن تازه کند (تزه کند) بوده و اکنون نیز اهالی منطقه از این نام استفاده می کنند. نام روستای تازه کند در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییر اسامی روستاهایی که نام ترکی دارند به علی آباد شرقی تغییر یافته است. فقط در مکاتبات اداری و در نزد سازمان ها و ارگان ها از نام علی آباد شرقی استفاده می شود.روستای تازه کند دارای آب و هوای ییلاقی است و در فصل بهار میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف شهرستان زنجان و طارم است. شغل اهالی روستا اکثرا دامداری است و بعضی از سکنه در کنار دامداری به کشت یونجه می پردازند. به دلیل عدم حمایت دولت بیشتر اهالی روستا به شهرهای همجوار از جمله زنجان و طارم کوچ کرده و تعداد خانوار کمتری به شکل دائم در روستا سکونت دارند. امید است با حمایت دولت اهالی روستا بتوانند از پتانسیل های مختلف روستا از جمله گردشگری استفاده کرده و با ایجاد مشاغل پایدار هم به رونق منطقه کمک کرده هم از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

جمعیت

این روستا در دهستان بناب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به علی‌آباد شرقی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.