احمدآباد (بهاباد)

392

احمدآباد (بهاباد)

احمدآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بهاباد در استان یزد ایران است. جمعیت این روستا در دهستان جلگه قرار دارد و براساس سرشماری...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای احمدآباد (بهاباد)

احمدآباد (بهاباد)

احمدآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بهاباد در استان یزد ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان جلگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۸۵ نفر (۲۴۹خانوار) بوده‌است.

جاذبه‌های گردشگری:

مجموعهٔ تاریخی جنت آباد، کوه سرخی، رودخانهٔ شور، تپهٔ باستان تل نقشی که دارای سنگ نگاره‌هایی از مردمان پیش از تاریخ، رودخانهٔ شور

رودخانهٔ شور: تنها رودخانه دائمی استان یزد. رودخانهٔ شور در قسمت شمالی شهرستان بهاباد، استان یزد و بخش مرکزی جلگه بر روی گسلی فعال واقع شده‌است، و علت شکل گیری رودخانهٔ شور وجود همین گسل می‌باشد به این گونه که به دلیل شیب جلگهٔ شهرستان بهاباد به قسمت شمالی آب تمام منطقه به از جنوب به سمت قسمت‌های شمالی شهرستان بهاباد زهکشی می‌شود. به دلیل این گسل فعال و شکست زمین در کف این عارضه آبهای زیر زمینی زهکشی شده نمایان شده و رودخانهٔ شور را به وجود آورده‌اند. این رودخانه در طول جغرافیایی ۵۵درجه و ۵۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه تا ۵۵ درجه و ۵۷ دقیقه و ۴۹ ثانیهٔ شرقی و در عرض ۳۲ درجه و ۲ دقیقه و ۳٫۱۸ ثانیهٔ تا ۳۲ درجه و ۶ دقیقه و ۳۳ ثانیه شمالی گسترده شده‌است. طول این رودخانه از جنوب تا شمال آن حدود ۱۱ کیلومتر می‌باشد و عرض آن در قسمت‌های مختلف به خاطر آشکال ژئومورفولوژی خاص مانند دیواره‌های بلند، مئاندرها و ریزش دیواره‌ها در مسیر رودخانه متفاورت می‌باشد. در مسیر این رودخانه به دلیل فعالیت‌ها شدید زمین‌شناسی و خاک‌شناسی اشکالی مانند دیواره‌های مرتفع خاکی از سطح زمین تا سطح رودخانه، خندق‌ها، بادگیر های طبیعی قابل مشاهده می‌باشد.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای شهرستان بهاباد
  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به احمدآباد (بهاباد) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.