گلستانه (دلفان)

241

گلستانه (دلفان)

گلستانه روستایی از توابع بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان ایران است. جمعیت و جغرافیا این روستا در دهستان کاکاوند شرقی قرار د...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای گلستانه (دلفان)

گلستانه (دلفان)

گلستانه روستایی از توابع بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان ایران است.

جمعیت و جغرافیا

این روستا در دهستان کاکاوند شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۷۹۱ نفر (۱۶۰ خانوار) بوده‌است اما به دلیل خشکسالی و بیکاری تقریباً نصف مردم روستا به شهرهای مجاور و تهران مهاجرت کردند که این عامل باعث شده که در سرشماری سال ۹۵ جمعیت روستا به ۴۳۹ نفر کاهش یابد. مردم این روستا به زبان کردی گویش لکی تکلم می‌کنند و از روستاهای پرجمعیت بخش کاکاوند محسوب می‌شود. این روستا در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا و در دامنهٔ کوه چیاوزان واقع شده‌است؛(چیاوزان دارای طبیعتی بکر و زیست بومی غنی برای پرندگان و جانوران وحشی است همچنین با توجه به چشمه‌های فصلی‌اش، هرساله میزبان هزاران میهمان طبیعت گرد می‌باشد؛ از جمله چشمه وزم و علی‌جان. ارتفاع این کوه از سطح دریا بیش از ۲۹۰۰ متر است). فاصله روستای گلستانه از شهر نورآباد (مرکز شهرستان دلفان) ۳۶ کیلومتر و از هفت‌چشمه (مرکز بخش کاکاوند) ۶ کیلومتر می‌باشد. در جنوب این روستا رودخانه گیزه‌رود قرار دارد که دارای طبیعتی زیبا و مکانی مناسب برای ماهی‌گیری می‌باشد؛ این رودخانه از شاخه‌های پر آب رود سیمره است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به گلستانه (دلفان) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.