ورمله

284

ورمله

ورمله، روستایی از توابع بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان ایران است. جمعیت این روستا در ۱۰ کیلومتر بعداز شهر هرسین به سمت نور...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ورمله

ورمله

ورمله، روستایی از توابع بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان ایران است.

جمعیت

این روستا در ۱۰ کیلومتر بعداز شهر هرسین به سمت نورآباد قرار دارد. از این روستا تقریباً چیزی جز یک نام و تعدادی بنای مخروبه گلی چیزی باقی نمانده. قالب ساکنین این روستا تابستان‌ها را در روستای بالا دستی (یکشبه) زندگی می‌کنند و زمستان راه هرسین رادر پیش می‌گیرند. کمبود آب و نداشتن برق و زمینهای زراعی دیم با بهره‌وری ناچیز روستاییان ورمله را شهرنشین نموده‌است. کشت گندم دیم و نخود دیم در این روستا رواج دارد. پل ورمله که در زمان جنگ جهانی دوم و در زمان اشغال ایران توسط ارتش بریتانیا بر روی رودخانه کوچک ورمله ساخته شده تنها آثار قدیمی بجا مانده از گذشته‌است. روستاهای گشور علیا و گشور سفلی و یکشبه از روستاهای اطراف ورمله است. اراضی این روستا متعلق به کدخدا داوود مراد اسدی و برادرانش از جمله هواس بگ،معصوم بگ، بابا مراد میباشد والبته از روستا های اطراف مانند گشور تلیاب و مله حسین بگ و کارنگی و چغاسید و مله ولی و شهرستان هرسین زمین های زیادی خریداری نموده اند. اهالی ورمله به صداقت و َسادگی و بی آلایشی مشهوردند. دردوران جنگ تحمیلی این روستا ۴شهید تقدیم نظام کرده است. همچنین در جنگ جهانی دوم اهالی این روستا از خود رشادت بسیار نشان داده اند و در مقابل قوای روس ایستاده آند و مانع عبور آنها به سمت کاکاوند شده اند و تلفاتی را به آنها وارد کرده اند. چشم‌انداز زیبای ورمله از ارتفاعات یکشبه و باغات گردو آن در منطقه دلفان دارای شهرت ویژه ای است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به ورمله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.