نگار (بردسیر)

803

نگار (بردسیر)

نگار مرکز بخش نگار و شهری است تاریخی در شهرستان بردسیر استان کرمان که در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. آب و هوا و اقلیم شه...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای نگار (بردسیر)

نگار (بردسیر)

نگار مرکز بخش نگار و شهری است تاریخی در شهرستان بردسیر استان کرمان که در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است.

آب و هوا و اقلیم

شهر نگار دارای آب و هوایی با تابستان‌های نسبتا گرم در روز و خنک تا سرد در شب و نیز زمستان‌های سرد است و در ارتفاع ۲٬۰۹۱ متری از سطح دریا و در دشتی مرتفع قرار گرفته‌است.

ویژگی‌های انسانی

بیشتر فعالیت ساکنین این شهر کشاورزی بوده و به دلیل قرار گرفتن در مسیر کرمان-بافت محل مناسبی جهت فروش تولیدات دامی می‌باشد. شهر کهن نگار به علت قرار گرفتن در مسیر تاریخی کرمان - بندرعباس در زمانهای بسیار دور از شوکت و جلال خاصی برخوردار بوده‌است. آتشکده تاریخی که در شمال شهر نگار واقع گردیده، دلیل اهمیت این شهر در زمانهای دور است. مردم شهر نگار مهربان و مهمان نواز هستند که ویژگی‌های این مردم ریشه در تاریخ و تمدن کهن و باستانی آنها دارد.

جمعیت

جمعیت شهر نگار بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ هجری خورشیدی ۷٬۶۰۰ نفر بوده‌است.

جاذبه‌های گردشگری

  • مناره مسجد جامع نگار
  • آتشکده چهارطاقی نگار: این آتشکده به زمان ساسانیان برمیگردد و بر روی تپه ای در شمال شهر نگار واقع شده، هنوز استوار و محکم بعد از گذشت سالیان سال خودنمایی می‌کند.

این آتشکده همانند سایر آتشکده‌ها که در زمان ساسانیان ساخته شده، بر ۴ ستون قرار گرفته که پس از گذشت سالیان طولانی همچنان بدون آسیب باقی مانده‌است، به همین دلیل به چهارطاقی معروف شده‌است.

  • تپه مه نگار: این تپه یادبود دختر یکی از پادشاهان به نام مه نگار است و به عنوان اثر تاریخی ثبت میراث فرهنگی گردیده‌است.

فاصله تا سایر شهرها

سوغات

سوغات شاخص شهر نگار لبنیات و محصولات طبیعی این منطقه است.

منابع

خاطرات شما از سفر به نگار (بردسیر) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.