سالمندان بروجردی پارک را به در خانه ماندن ترجیح می‌دهند

سالمندان بروجردی پارک را به در خانه ماندن ترجیح می‌دهند

472

سالمندان بروجردی پارک را به در خانه ماندن ترجیح می‌دهند

بروجرد - ایرنا - در حالی که مردم و مسوولان سخت ترین روزها را سپری می کنند، و همه با ضدعفونی های مکرر شهر و خانه سعی در کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند، در ...

سالمندان بروجردی پارک را به در خانه ماندن ترجیح می‌دهند

بروجرد - ایرنا - در حالی که مردم و مسوولان سخت ترین روزها را سپری می کنند، و همه با ضدعفونی های مکرر شهر و خانه سعی در کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند، در بروجرد دیده می‌شود که برخی سالمندان در خانه ماندن را جدی نگرفته و بازهم حضور در پارکها رو به ماندن در منزل ترجیح می دهند.

برغم تاکید ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر مسدود شدن پارکها و تفرجگاه‌ها و مسدود شدن پارک فدک و تپه چغا متاسفانه برخی از سالمندان با حضور در پارک بهار و شهید بهشتی و یا پارک‌های محله سرعت انتشار بالای ویروس کرونا را جدی نگرفته اند. برخی از سالمندان که در پارک بهار بدون دستکش و ماسک نشسته اند می گویند خانه نشینی مناسب روحیه ما نیست. این پدربزرگ‌های تنها که حوصله خانه ماندن و  سرو صدای بچه ها و تلویزیون را ندارند می گویند فقط روزی۲ ساعت در پارک برای هوا خوری هستیم، و دست به چیزی نمی زنیم و چیزی هم نمی‌خوریم. بارها از طریق رسانه ها به این رده سنی توصیه شده تا تماس‌های خود را به حداقل برسانند. شماری از خانواده‌ها تصمیم گرفته‌اند تا اطلاع ثانوی از دیدار با اقوام و خویشان سالمند خود خودداری کنند. این نگرانی وجود دارد با در خانه نماندن افراد مسن، سلامت جسمی این افراد به خطر افتد اگر چه پارک رفتن سلامت   روحی و روانی این افراد را  ارتقا می دهد. اکنون گروه‌ها و سازمان‌های خیریه از مردم خواسته‌اند مراقب اقوام و همسایگان سالمند خود باشند. آنها می‌گویند تماس و ارتباط برای سالمندان ضروریست اما فقط با در خانه ماندن.

با این که دیدار رو در رو با والدین و سالمندان بهترین گزینه است اما در زمانی که خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا وجود دارد، می‌توان تماس‌های تلفنی را جانشین کرد. متخصصان می‌گویند توصیه شده بیشتر افراد تا زمانی که نشانه‌های بیماری را ندارند و با رعایت اصول بهداشتی مثل شستن مرتب دست‌ها، می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهند. یک روانشناس بروجردی گفت: باید اطمینان پیدا شود که نیازهای ضروری مانند غذا و داروی افراد سالمند خانواده و همسایگانی که دوست و آشنایی ندارند، به طور منظم تأمین شود. الهه صارمی افزود: ویروس کرونا و انزوای ناشی از آن می‌تواند به استرس سالمندان و در نهایت باعث تشدید تنهایی و انزوای بیشتر آنها شود اما در خانه ماندن بهترین گزینه برای سلامت سالمندان و فرزندان و نوه های آنهاست. وی بیان کرد: تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند افراد را بی‌میل به غذا و پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم کند و علاوه بر آن می‌تواند ناملایمات روانی چون افسردگی و اضطراب در پی داشته باشد. رییس شبکه بهداشت بروجرد گفت: شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان تهدیدی برای سلامت بیشتر مردم محسوب می‌شود اما  این ویروس برای افراد مسن‌تر، خطرناک‌تر است. دکتر محمد کاکاوند افزود: در خانه ماندن برای همه آحاد مردم الزامی است و پیر و جوان ندارد و طبیعی است در خانه ماندن با مشکلاتی از جمله خستگی افراد مسن و کودکان همراه باشد که باید برنامه های جایگزین شوند. وی اضافه کرد: هم اکنون آمار مبتلایان به کرونا در بروجرد به ۸۱ مورد مثبت رسیده و این زنگ خطری جدی است تا در خانه بمانیم و سلامت خود و فرزندان را به خطر نیندازیم. مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: طرح مسدود شدن پارکها و ایجاد حصار در اطراف پارکها برای جلوگیری از ورود افراد به سازمان فضای سبز شهرداری اعلام و در حال اجرا است.

خاطرات شما از سفر به سالمندان بروجردی پارک را به در خانه ماندن ترجیح می‌دهند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.