مصیرمحله

164

مصیرمحله

مصیرمحله، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران. روستایی مصیرمحله در ۱۷ کیلومتری غرب بابل قرار دارد.و به دو بخش پایی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مصیرمحله

مصیرمحله

مصیرمحله، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران. روستایی مصیرمحله در ۱۷ کیلومتری غرب بابل قرار دارد.و به دو بخش پایین‌محله و بالامحله تقسیم می‌شود.
درکتاب فرهنگ جغرافیائی ایران چنین آمده مصیرمحله دهی است از دهستان لاله آباد بخش مرکزی شهرستان بابل واقع در 15هزارگزی باختری بابل با 160 تن جمعیت . آب آن از رودخانه و چشمه و راه آن اتومبیلرو است . معنی مصیر در فرهنگ لغت عربی-فارسی المعانی چنین آمده‌است. سرنوشت , تقدیر , قضاوقدر , نصیبب و قسمت ، و...

اماکن روستا

این روستا داری دو مسجد به نامهای مسجدوالنبی و امام رضا (ع) می‌باشد. و همچنین کانون فرهنگی و هنری در سال 1391 با نام میثاق تأسیس شده‌است. دبستان دولتی فرخی مصیر محله به مساحت 1100 متر مربع و زیربنای 380 متر مربع در سال 1385 با اعتبارات اداره کل نوسازی استان ساخته شده‌است.

جمعیت

این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر (۶۴خانوار) بوده‌است.

جغرافیا

این روستا از شمال به روستای نوایی‌کلا از شرق به روستایی اندی‌کلا و از جنوب به روستایی طرقچی‌کلا محدود می‌باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به مصیرمحله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.