چالرز

158

چالرز

چالرز، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چالرز

چالرز

چالرز، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۰ نفر (۹۸خانوار) بوده‌است.

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است. روستای چالرز دارای حدود ۳۵ هکتار شالیزار می‌باشد. علاوه بر کشت برنج، باغداری و تولید پرتغال و آلوچه رواج دارد. چالرز دارای یک مدرسهٔ ابتدایی به نام شهید مسلم محمدزاده است که در سال ۶۱ تأسیس شد.

این مدرسه در سال 1396 تخریب و مدرسه مجهز جدیدی جایگزین آن شد.

این روستا دارای برق، آب و تلفن و گاز می‌باشد. همچنین راه دسترسی به چالرز سال ها قبل آسفالتش شروع شده ولی نیمه کاره رها گردیده است. مسجد این روستا هم چند سالیست با مشارکت اهالی ساخته شده‌است. روستای چالرز دارای یک زمین ورزشی بسیار زیبا و در کنار رودخانه بابل رود است که دارای شورای ورزشی فعال می‌باشد. اعضای شورای ورزشی روستای چالرز علی فیروزیان، حمید آقاگلی عباسی، محسن باعو، رضا علی‌تبار و محمد عابدی می‌باشند.

از مشکلات این روستا می توان به نبود آسفالت، رانش زمین، عدم برق رسانی به زمین های کشاورزی و قطع تلفن به دلیل سرقت کابل اشاره کرد.

منابع

خاطرات شما از سفر به چالرز نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.