بازرجان

229

بازرجان

بازَرجان یکی از روستاهای دهستان بازرجان بخش مرکزی شهرستان تفرش در استان مرکزی ایران است جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵ خورشیدی ۱۳۶ نفر بودجمعی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بازرجان

بازرجان

بازَرجان یکی از روستاهای دهستان بازرجان بخش مرکزی شهرستان تفرش در استان مرکزی ایران است
جمعیت این روستا در سال ۱۳۸۵ خورشیدی ۱۳۶ نفر بود

جمعیت بازرجان بر اساس سرشماری سال ۱۳۳۵ برابر ۴۰۰ خانوار و حدود ۲۰۰۰ نفر بوده که به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، محدودیت و محرومیت شدید اهالی از حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی اجبار به خودکفا بودند و اکثر اهالی قدیمی روستا به تهران و قم و سایر شهرهای بزرگ اطراف شهرستان مهاجرت نمودند و در حال حاضر نیز با وجود ساختمان‌های مدرنی که در روستا بنا شده، بازرجان در اکثر ماه‌های سال از جمعیت اصیل و بومی خود خالی بوده و تنها معدود مهاجرینی که از روستاهای تفرش به بازرجان آمده‌اند و تعداد معدودی از اهالی در آن سکونت دائمی دارند و از این‌رو نمی‌توان آمار دقیقی از جمعیت بازرجان ارائه داد.


همچنین منطقه شکار ممنوع بازرجان در ۱۵ کیلومتری شمال شهر تفرش قرار گرفته است و به دلیل تنوع جانوری بسیار غنی خود، تنها منطقه حفاظت شده در استان مرکزی میباشد و جانورانی همچون گرگ و روباه و سگ آبی و اردک و... در این منطقه کشف شده اند.

در شمال باختری بازرجان و در انتهای دره مشهد کوه بُرزه قرار دارد که بلندای آن از سطح دریا براساس نقشه‌های سال ۱۳۳۵ برابر ۱۹۹۹ متر است. این قله آتشفشانی از سلسله‌بلندی‌های شمالی بازرجان است که از کنار رودخانه قاراچای در عزالدین شروع و تا حوالی روستای رستگان تا نایه در غرب استان قم ادامه دارد.

منابع

خاطرات شما از سفر به بازرجان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.