چشمه پر

424

چشمه پر

روستای چشمه پر واقع در بخش بربرود غربی 28 کیلومتری شهرستان الیگودرز و در دامنه‌های قالی‌کوه واشترانکوه واقع شده‌است . این روستا در دوره قاجار از ممالک...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای چشمه پر

چشمه پر

روستای چشمه پر واقع در بخش بربرود غربی 28 کیلومتری شهرستان الیگودرز و در دامنه‌های قالی‌کوه واشترانکوه واقع شده‌است . این روستا در دوره قاجار از ممالک ارضی یکی از خوانین بختیاری به نام یداله خان بوده و به دستور وی توسط کدخدا گودرز شیخ انصاری بنا گردیده است که چندی نپائید که به دلایلی دوباره خالی از سکنه و متروکه شد تا حدود ده سال که دوبار توسط کدخدا جمعه جلیلی بسحاق بنا نهاد شد. نام این روستا از چشمه‌ای بسیار گوارا که در آنجا قرار دارد گرفته شده است و شغل اهالی این روستا کشاورزی و دامداری بوده‌است . و در حال حاضر جمعیت آن ۷۲۴ نفر (۱۲۰خانوار)می باشد که بسیار با هم متحد هستند .

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به چشمه پر نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.