مورآباد

284

مورآباد

مورآباد روستایی در استان قزوین شهرستان آبیک بخش بشاریات غربی کیلومتر ۳ جاده خاکعلی به کارخانه قند قرار دارد.این روستا دارای آب و هوایی گرم است .شغل اص...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مورآباد

مورآباد

مورآباد روستایی در استان قزوین شهرستان آبیک بخش بشاریات غربی کیلومتر ۳ جاده خاکعلی به کارخانه قند قرار دارد.این روستا دارای آب و هوایی گرم است .شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری میباشد .در این روستا یک مدرسه وجود دارد و بچه های این روستا فقط میتوانند دوران ابتدایی را فرا بگیرند و پس از آن برای تحصیل مجبورند ب روستاهای همجوار مانند خاکعلی بروند .این روستا دارای یک امامزاده هست و سالیانه میزبان صدها نفر از عزاداران و زاعران در محرم میباشد .در این روستا فرهنگ زیبای نوع دوستی دایر است و مردم مهربان این روستا خیرین گرانقدری هستند ک از کمک ب هم نوع و نهاد های حمایتی خوشحال میشوند .در این روستا مراسم ازدواج طبق آداب و رسوم خاصی برگزار میشود که زیبایی این مجلس را دوچندان میکند .متاسفانه در این روستا هیچ بازیگاهی برای کودکان وجود ندارد که همت و پشتکار مسئولین را طلب میکند تا در اسرع وقت یک بازیگاه کوچک برای کودکان این روستا دایر شود .زبان بومی این روستا ترکی می باشد.

نبود امکانات لازم برای تفریح ، شغل ، آموزش ، خدمات ، نبود اینترنت و آنتن تلفن همراه و محدودیت های دیگر باعث کوچ شمار زیادی از ساکنان روستای مورآباد به شهرهای اطراف شده است.

جمعیت

این روستا در دهستان بشاریات غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۱۵ نفر (۱۴۶خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به مورآباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.