شرق‌آباد

360

شرق‌آباد

شرق‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان در استان فارس ایران است. فاصله روستا تا مرکز شهرستان ۱۸ کیلومتر و تا مر کز دهستان ۲۳ کیلوم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شرق‌آباد

شرق‌آباد

شرق‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان در استان فارس ایران است.

فاصله روستا تا مرکز شهرستان ۱۸ کیلومتر و تا مر کز دهستان ۲۳ کیلومتر می باشد. این روستا در کنار جاده آسفالته بین شهری ارسنجان - آباده طشک قرار دارد .فاصله شرق آباد تا جاده اصلی شیراز - اصفهان ۴۲ کیلومتر می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان علی‌آبادملک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۷۷۲ نفر (۲۳۰خانوار) بوده‌است.

شغل

شغل مردم این روستا دامداری و کشاورزی و جمعیت کمی هم شغل های خدماتی دارند. بیشتر زنان روستا هم قالی باف هستند و نقش قالی گیشنی که دست باف آنها است مشهور است.

آموزش

از نظر آموزشی روستای شرق آباد دارای پیش دبستانی ، مدرسه ابتدائی دخترانه (شهید آزاد محمدی) و متوسطه اول پسراته (میرزا کوچک خان جنگلی) و متوسطه اول معرفت می باشد.

بهداشت

روستای شرق آباد دارای یک خانه بهداشت و یک مرکز جامع سلامت در حال ساخت می باشد

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به شرق‌آباد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.