ده برزو (باخرز)

261

ده برزو (باخرز)

ده برزو (باخرز)، روستایی از توابع بخش بالاولایت ، شهرستان باخرز در استان خراسان رضوی و کهن سرزمینمان ایران است.این روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب مرکز...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ده برزو (باخرز)

ده برزو (باخرز)

ده برزو (باخرز)، روستایی از توابع بخش بالاولایت ، شهرستان باخرز در استان خراسان رضوی و کهن سرزمینمان ایران است.این روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب مرکز شهرستان باخرز و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرق شهر مشهد قرار دارد . این روستا از شمال با مرکز دهستان اشتین ،از جنوب با ده‌نو (باخرز) ،از شرق با حسن آباد و از غرب با کلاته کاظم همسایه است . مردم این روستا مسلمان و پیرو مذهب تشیّع هستند. بیشتر مردم این دیار از تبار پارسی هستند و نیاکان آنها زرتشتیان خراسان بوده‌اند . شغل اصلی مردم این دیار کشاورزی، دامداری و باغداری است. رهاورد و محصول استراتژیک این روستا زعفران است که یکی از مرغوبترین های زعفران در منطقه را دارا میباشد. در کنار زعفران کشت جو و گندم ، جالیز و چغندر قند ،یونجه و ذرت نیز مرسوم میباشد.

جمعیت

این روستا در دهستان بالاولایت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹۲ نفر (۱۳۲خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۵.

خاطرات شما از سفر به ده برزو (باخرز) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.