کشاورزان گنبدی مزارع گندم، کلزا و جو را آبیاری کنند

کشاورزان گنبدی مزارع گندم، کلزا و جو را آبیاری کنند

509

کشاورزان گنبدی مزارع گندم، کلزا و جو را آبیاری کنند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها، کمبود رطوبت خاک و نیز نیاز آبی گیاه، کشاورزان نسبت به آبیاری مز...

کشاورزان گنبدی مزارع گندم، کلزا و جو را آبیاری کنند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها، کمبود رطوبت خاک و نیز نیاز آبی گیاه، کشاورزان نسبت به آبیاری مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا اقدام کنند.

غلامعلی نورا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمار هواشناسی، در پاییز امسال مقدار بارش‌ها در منطقه گنبدکاووس حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و همین امر سبب نیاز مزارع گندم، کلزا و جو به آب شده است.

وی به کشت ۹۷ هزار هکتار گندم، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا و ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار جو در گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد کشت‌های انجام شده در این شهرستان در اراضی آبی صورت گرفته که اکنون نیاز به آبیاری دارند.

نورا اضافه کرد: هم اکنون گیاه در مرحله تقویت ریشه است و برای تحقق این مهم نیازمند آبیاری بوده و بهتر است کشاورزان زمین های خود را تا سرحد امکان با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین سیراب کرده تا دچار خسارت نشوند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های زراعی گنبدکاووس به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده‌اند که نقش مهمی در مدیریت مصرف بهینه آب و افزایش راندمان محصول برعهده دارد.

در همین پیوند "منصور فرشاد" رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز به ایرنا گفت که در فصل پاییز امسال در مجموع ۸۹.۴ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های برتر استان گلستان در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.

خاطرات شما از سفر به کشاورزان گنبدی مزارع گندم، کلزا و جو را آبیاری کنند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.