آیت‌الله نوری همدانی: سکوت در مقابل دشمن گناه است

آیت‌الله نوری همدانی: سکوت در مقابل دشمن گناه است

501

آیت‌الله نوری همدانی: سکوت در مقابل دشمن گناه است

قم – ایرنا – آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: سکوت در مقابل دشمنی دشمنان اسلام و ایران گناه است و این فریاد بیدارگر که توسط امام خمینی(ره) آغازشده ...

آیت‌الله نوری همدانی: سکوت در مقابل دشمن گناه است

قم – ایرنا – آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: سکوت در مقابل دشمنی دشمنان اسلام و ایران گناه است و این فریاد بیدارگر که توسط امام خمینی(ره) آغازشده همچنان باید ادامه یابد.

وی روز سه‌شنبه در دیدار رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم و اعضای این شورا، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را سردار دل‌ها دانست و افزود: دشمن در کمین است و دشمنی آنان همواره ادامه داشته که باید در این زمینه هوشیار بود.

وی با تاکید بر اینکه شکی نداریم این انقلاب به دست امام زمان(عج) می‌رسد، اظهار داشت: انقلاب در مسیر خود همواره راه رشد و پیشرفت را طی کرده و این مسیر همچنان باید ادامه یابد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال انزوای اسلام است، ادامه داد: عده‌ای در تلاش هستند این موضوع را القا کنند که پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت آمریکا در به شهادت رسیدن سردار سلیمانی موجب وقوع جنگ می‌شود که باید در مقابل این القائات بیدار باشیم، نقشه دشمن را بشناسیم و در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

این مرجع تقلید، شهادت را نعمتی بزرگ دانست و افزود: تنها راه پیش روی ما شهادت و یا غلبه بر دشمنان است و در راه حق باید ثابت‌قدم بود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت برخورد کریمانه و متواضع ائمه جمعه با مردم گفت: در کنار مردم بودن، برخورد اخلاق مدارانه و پیگیری مشکل‌های مردمی وظیفه ائمه جمعه در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به این‌که ائمه جمعه پلی میان مردم و نظام هستند گفت: اخلاق، گفتار و تواضع باید همواره مورد توجه ائمه جمعه باشد.

وی بابیان اینکه تحلیل درست از حوادث و نتیجه‌گیری صحیح از آن‌ها بسیار مهم است، گفت: ائمه جمعه به دلیل ارتباط عمیق و نزدیک با مردم و همچنین داشتن مبانی فکری بالا، می‌توانند نقش مهمی در بالا بردن آگاهی و بیداری مردم نسبت به حوادث روز داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین با اشاره به آغاز حرکت معمار کبیر انقلاب از سال ۱۳۴۱ گفت: دولت آن روز امام خمینی(ره) را به ترکیه و سپس به نجف تبعید کرد ولی در این مدت ارتباط مردم با امام هیچ‌گاه قطع نشد و امام با صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی مردم را برای انقلاب آماده و بیدار کرد.

این مرجع تقلید گفت: امام خمینی(ره) در بیانات خود، حوادث را برای مردم به‌درستی تحلیل و تبیین می‌کرد و این برای ائمه جمعه درس بزرگی است تا حوادث جاری را برای مردم به‌خوبی تحلیل و تبیین کنند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: معمار کبیر انقلاب، مردم گرفتار ایران در سیطره استعمار، استبداد و استکبار را آزاد نمود و کرامت و عزت به آن‌ها بخشید.

وی حوادث دی ۵۶ در قم را نیز مورداشاره قرار داد و گفت: مقاله‌ای دریکی از روزنامه‌های آن زمان در توهین به امام خمینی(ره) به چاپ رسید که حوزه در مقابل این توهین، با تعطیلی دروس و بازار ایستاد و زمینه‌ساز قیام ۱۹ دی مردم قم را رقم زد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت ولایت‌پذیری در همه دوران گفت: جامعه بشریت یک‌لحظه از وجود رهبر و حجت خالی نبوده است.

وی بابیان اینکه مردم کنونی ایران اسلامی از مردم صدر اسلام و دوران پیامبر(ص) بالاتر هستند گفت: مردم ایران اسلامی درراه پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی فداکاری بسیاری انجام داده‌اند به همین دلیل حق زیادی به گردن تمام ما دارند.

حجت‌الاسلام‌ محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم نیز در این دیدار بابیان اینکه ایام‌الله دهه بصیرت بانام و یاد آیت‌الله حسین نوری همدانی عجین شده است گفت: حرکت خروشان مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ از بیت این مرجع تقلید آغاز شد و ۹ دی ۸۸ نیز شعار انقلابی معظم له در حمایت قاطع از ولایت برگ‌های زرینی در تاریخ انقلاب به دست باکفایت این مرجع بصیر رقم خورد.

وی همچنین با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، افزود: مردم کرمان در این مراسم قیامتی را رقم زدند که اوج دلدادگی ملت بزرگ ایران اسلامی با این شهید بزرگوار است.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت درحمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند./

خاطرات شما از سفر به آیت‌الله نوری همدانی: سکوت در مقابل دشمن گناه است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.