فارس بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قرآنی دارد

فارس  بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قرآنی دارد

566

فارس بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قرآنی دارد

شیراز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، در آستانه تدارک دور جدید رقابت‌های قرآن دانش‌آموزی اعلام کرد: در سال ۹۷ در مرحله آموزشگاهی بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آم...

فارس بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قرآنی دارد

شیراز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، در آستانه تدارک دور جدید رقابت‌های قرآن دانش‌آموزی اعلام کرد: در سال ۹۷ در مرحله آموزشگاهی بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از سراسر این استان در مسابقه‌های قرآن شرکت کردند.

علی‌عسکر نجفی، سه‌شنبه در دیدار با امام‌ جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و نیز در جمع اعضای کمیته برگزاری رقابت‌های قرآن دانش‌آموزی در فارس با اشاره به اجرای مرحله منطقه‌ای این مسابقه‌ها در ۱۴ نقطه از این استان، افزود: در این مرحله نیز ۱۴ هزار دانش‌آموز به‌ عنوان منتخبان مناطق و شهرستان‌های مختلف در مسابقه‌ها شرکت کردند و از این‌ بین هفت هزار دانش‌آموز با عنوان منتخب این دوره برای حضور در مرحله استانی و کسب سهمیه مسابقه‌های کشوری برگزیده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اجرای مسابقه‌های قرآن ویژه فرهنگیان در استان فارس، بیان داشت: در سال گذشته  ۲۰۰ نفر از فرهنگیان از سراسر استان برای شرکت در رقابت‌های  قرآنی حضور یافتند که از این تعداد ۹ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که حاصل آن کسب چهار مقام کشوری و حضور فارس در بین پنج استان برتر کشور در این رقابت‌ها بود.

نجفی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۱۷۹ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند که از این تعداد، هشت هزار دانش‌آموز با عنوان منتخب استانی در این مسابقه حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه، طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن نیز به‌ منزله طرحی ملی در مدارس فارس اجرا شد که ۱۵۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان در آن شرکت جستند و فارس از نظر کمی، از بیشترین نماینده در کشور برخوردار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در آزمون نهایی این طرح که در ۷۶ دارالقرآن استان انجام شد، سه هزار دانش‌آموز موفق به حفظ جزء سی‌ام قرآن و مابقی شرکت‌کنندگان نیز موفق به حفظ حداقل ۶ سوره از قرآن شدند.

نجفی به برخی دیگر از فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش فارس از جمله طرح تلاوت نور، برگزاری نشست‌های انس با قرآن، برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و آموزش ۵۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در طول ۳۰ هفته، اجرای برنامه‌های قرآنی توسط ۷۶ مرکز دارالقرآن دخترانه و پسرانه در سراسر استان در قالب سه ترم در طول سال در ۱۲ سطح مقدماتی تا پیشرفته، برگزاری سوگواره اهلی من العسل برای ۸۰۰ دانش‌آموز شیرازی نیز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین به برگزاری دوره ضمن خدمت برای مدیران، معلمان و برگزاری جشن تکلیف برای ۱۰ هزار دانش آموزان در شیراز،  سخن گفت.

مدیران فرهنگی برای ارج‌گذاری به مسابقه‌های قرآنی تلاش کنند 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقه‌های قرآنی، بر لزوم بهره‌گیری از ابزار رسانه در آگاهی بخشی این اقدام مهم در سطح عمومی جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، خطاب به اعضای کمیته برگزاری مسابقه‌های قرآن دانش‌آموزی در فارس، خدمت به قرآن را افتخار بزرگی برای همگان دانست و بیان داشت: درخواست من از مدیران همه مجموعه‌های فرهنگی و نهادها این است که با توجه به علاقه قلبیشان به قرآن، همه تلاش خود را برای برگزاری مطلوب این رویداد فرهنگی انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه‌های قرآن در سراسر این استان، گفت:  باید بکوشیم فارس را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در فعالیت‌های قرآنی معرفی کنیم.

آیت الله دژکام در توصیه به دانش آموزان نیز اظهار داشت: هر چه برای قرآن وقت گذاشته شود موجب عزت و سربلندی خواهد بود و تلاش کنید از این رویداد برای رشد شخصیتی خود بهره بگیرید.

امام‌جمعه شیراز همچنین بیان کرد: در طول چهل سال اول انقلاب در نشان سازی و برجسته کردن اقدامات انجام‌ شده به‌ صورت رسانه‌ای کمتر تلاش شده و باید این ضعف برطرف شود.

خاطرات شما از سفر به فارس بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قرآنی دارد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.