فعالان فرهنگی فارس خطاب به ترامپ: با سواد تاریخی بیشتری توییت بزنید

فعالان فرهنگی فارس خطاب به ترامپ: با سواد تاریخی بیشتری توییت بزنید

495

فعالان فرهنگی فارس خطاب به ترامپ: با سواد تاریخی بیشتری توییت بزنید

شیراز- ایرنا- انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در واکنش به تهدید ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای حمله به مراکز فرهنگی ایران اعلام کرد: با دقت و س...

فعالان فرهنگی فارس خطاب به ترامپ: با سواد تاریخی بیشتری توییت بزنید

شیراز- ایرنا- انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در واکنش به تهدید ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای حمله به مراکز فرهنگی ایران اعلام کرد: با دقت و سواد تاریخی و سیاسی بیشتری توییت بزنید شاید کمتر مایه رسوایی شود.

در این بیانیه که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: در روزهای اخیر، خبری مبنی بر اینکه رییس جمهور آمریکا نسبت به پاسخ احتمالی ایران در مقابل ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ۵۲ هدف مهم را مورد اصابت پیشرفته‌ترین سلاح های آمریکایی قرار خواهد داد که از این تعداد برخی نیز مراکز مهم فرهنگی هستند، منتشر شده است.

این بیانیه افزوده است: در یک حمله تروریستی، یکی از بالاترین مقام‌های نظامی کشور به فرمان رییس جمهور آمریکا شهید می‌شود و پس از آن رییس جمهورشان توییت می زند، آی ایرانی‌ها چنانچه درصدد جبران برآیید کشورتان را موشک باران می‌کنیم، درحالی که عده‌ای این پیام را به گونه‌ای دیگر تفسیر کردند که قرار است اماکن مذهبی مورد تعرض قرار بگیرند، ترامپ با تکرار توییت خود و در مصاحبه با خبرنگار تاکید کرده که قطعا به آثار فرهنگی کشورشان حمله خواهیم کرد! و این باعث شد که افراد زیادی تاکید کنند که آثار فرهنگی ایران متعلق به بشریت هستند.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: متاسفانه باز هم ثابت شد ثروت، سواد، شعور و فرهنگ نمی‌آورد.

صادر کنندگان این بیانیه اظهار داشته‌اند: مطالعه مستندات تاریخ چند هزار ساله ایران پیشکش، حداقل چند ساعتی با پیشرفته‌ترین موتورهای جست و جو با بالاترین سرعت اینترنتی که در کشورتان دارید نگاهی به تاریخ کشوری بیندازید که قرار است موشک‌های فرا قدرتتان را بر سرشان آوار کنید.

در بخش دیگری از این بیانیه نگاشته شده است: برای منِ ایرانی و منِ دوستدار میراث فرهنگی، توییت شما افتخار آمیز بود از شما چه پنهان غرق غرور و لذت شدم، چرا که تاریخ حاکی از آن است در همه جنگ ها برای ساقط کردن و ریشه کن کردن یک ملت، اولین مکان‌هایی که مورد حمله قرار می‌گیرند، مهمترین، بهترین و بالاترین داشته‌های آن ملت است. پرزیدنت برای من افتخار است که با زبان بی‌زبانی با یک توییت ساده به دنیا فهمانده‌اید آنقدر فرهنگ و تمدن این کشور عظیم و غنی است که به جای میادین گازی و نفتی‌اش به جای مراکز مهم نظامی‌اش، به جای مراکز مهم قدرتش، اول فرهنگش را، میراثش را عَقبه غنی و تمدن پُر بارش را هدف می‌گیرید. برای من افتخار دارد که آنقدر تمدن و تاریخ این کشور نداشته‌هایتان را به چشمتان آورده که حاضر به جنایت جنگی و تخریب میراث ملی و جهانی ایران هستید.

در قسمت دیگری از این بیانیه، خطاب به ترامپ و همفکرانش آورده شده است: اگر شما تاریخ نخوانده‌اید ما در دل تاریخ و تمدن بزرگ شده‌ایم و لازم است قبل از دستور حمله‌اتان یادآور شوم مراکز فرهنگی و میراثی که در سال ۲۰۲۰ میلادی شما تازه تصمیم به نابودیش گرفته‌اید بارها هدف حمله از شما قدرتمندتر، ثروتمندتر، خونریزتر، زیاده خواه‌تر و جهان خوارتر قرار گرفته است.

این بیانیه افزوده است: چنگیزخان مغول آمد و رفت اما ایران و تمدن ایرانی ماند، رومیان ۲۰۰ سال آمدند و جنگیدند، قیصر و کراسوس آمدند و رفتند ولی ایران ماند، آن جوانک مقدونی، اسکندر گُجسته آمد و از قضا اینبار به آتش کشید و رفت اما باز هم ایران و تمدن ایرانی ماند. حتی همین چند وقت پیش در جنگ میان ۲ همسایه از آن سر دنیا پرزیدنت‌های آمریکایی قبل از شما هشت سال شانسشان را برای نابودی این خاک، این مردم و این تمدن امتحان کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما نتیجه این شد که در مستندات تاریخی جهان از این قبیل گردنکشان بسیارند که به ایران آمدند، غارت کردند، آتش زدند، ویران کردند و رفتند ولی هنوز هم میراث ایرانی چنان به جا مانده که در سال ۲۰۲۰ خار چشم‌های غربی‌تان است.

آنان همچنین خطاب به ترامپ نوشتند: لطفا از خواب گران برخاسته، این بار با دقت و سواد تاریخی و سیاسی بیشتری توییت بزنید شاید کمتر مایه رسوایی شود، این خاک زرخیز هنوز هم کاوه و آرش و سیاووش دارد، هنوز هم احمدکاظمی، محمد جهان‌آرا، باکری، همت و سلیمانی و ... دارد که نگذارند به قدر سر سوزنی به این خاک دست درازی شود.

در این بیانیه که به قلم مسعود منیعاتی، مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و به نمایندگی از هزاران عضو فعال این انجمن نگاشته شده همچنین عنوان شده که جناب رییس جمهور، باز کنید چشمتان را که در این بیشه جز شیر نامد پدید ،در کشور من حتی شاعرش که به رسم هنر غرق لطافت، عطوفت و مهر است، هزار سال پیش در جواب توییت امروز شما سروده:

اگر سر به سر تن به کشتن دهیم

از آن به که کشور به دشمن دهیم

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

خاطرات شما از سفر به فعالان فرهنگی فارس خطاب به ترامپ: با سواد تاریخی بیشتری توییت بزنید نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.